سه تکنیک سئوی سفید - دی‌جی بازاریاب
آموزشی مقالات

سه تکنیک سئوی سفید که حتما باید بدانید

شاید زمانی که در حال مطالعه در مورد سئو هستید حس عدم اطمینان داشته باشید. امروزه مطالب زیادی به غلط در مورد سئو منتشر می‌شود و بسیاری را گمراه می‌کند. دی‌جی بازاریاب در این مطالب برای شما سه تکنیک سئوی سفید را بازگو کرده است. پس با اطمینان کامل به خواندن این مطالب بپردازید.

هرگز با گوگل در این موارد بازی نکنید.

  • توضیحات
  • تکنیک اول: برروی کلید واژه‌ها تحقیق و نیاز را شناسایی کنید
  • تکنیک دوم: در محتوایتان پاسخ واقعی جستجوگران را بدهید
  • تکنیک سوم: از گوگل در مورد چگونگی کسب اعتبار مطالبتان کمک بگیرید

چند نکته در مورد تکنیک سئوی سفید:

سئوی سیاه، سئوی خاکستری و سئوی سفید - دی‌جی بازاریاب

باید بدانید که سئو هرگز یک بازی و میز قمار برای شما و گوگل نیست. علم سئو به وجود آمده است تا کاربران بتوانند راحت‌تر به محتوای دلخواه خود برسند.

اگر از این زاویه به سئو نگاه کنید فعالیت برای شما هرچه بیشتر آسان می‌شود، و می‌توانید آن را راحت‌تر درک کنید و به سئوی سفید بپردازید. مدتی می‌شود که گوگل تکنیک‌های سئوی سیاه یا به اصطلاح اسپم را تشخیص می‌دهد و جلوی متخلفان را می‌گیرد. شما باید با تمرکز برروی جامعه‌ی هدف و یا مشتریانتان بدون هیچگونه تکنیک اسپم اقدام به تولید محتوا کنید.

در ادامه ما سه تکنیک اصولی سئو در بخش تولید محتوا را برایتان می‌گوییم:

تکنیک اول: برروی کلید واژه‌ها تحقیق و نیاز را شناسایی کنید:

اگر قصد تولید محتوا دارید حتما برروی کلید واژه‌ها تحقیق کنید. به هیچ وجه محتوای بی‌هدف تولید نکنید و حتی اگر شده یک تحقیق بسیار کوچک هم انجام دهید.

اگر شما اینکار را انجام ندهید، نمی توانید موضوعات خوبی را پیدا کنید و در آن زمان کاملا گیج می شوید.

باید بدانید که دانش و اطلاعات شما از مشتریانتان ( در هر صنعتی که هستید) بسیار بیشتر است. مشتریان و مخاطبان هرگز از اصطلاحات فنی استفاده نمی‌کنند. شما می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از مخاطبان خود سوال کنید و آن‌ها را زیر نظر بگیرید. سپس به تولید محتوا بپردازید.

اگر محتوای خود را با زبان مشتریانتان تولید کنید فوق‌العاده است، این مورد یکی از مهم ترین تکنیک‌های سئوی سفید به شمار می‌رود. تولید کردن محتوا با یک کلیدواژه‌ی خاص را باید فراموش کنید. شما باید محتوایی کاملا طبیعی و کاملا باز و واضح برای مشتریانتان تولید کنید.

برای مثال اگر شما قصد دارید برروی عبارتی مانند تجزیه و تحلیل وب‌سایت رقابت کنید باید در مطلبتان گزارش‌هایی از تجزیه و تحلیل وب‌سایت و یا نمونه‌هایی از آن را ارائه کنید.

پارامتر های مهم سئوی سفید - دی‌جی بازاریاب

کار هایی که در سئوی سفید باید انجام دهید:

 

کلمات کلیدی نسبتا محبوب را انتخاب کنید. رتبه‌بندی برروی کلمات کلیدی پر رقابت بستگی به قدرت و اعتبار وب‌سایت شما دارد. واقع بینانه کلمات را انتخاب کنید و به رقابت با هم سطح‌های خود بپردازید تا بتوانید نتایج مطلوب خود را بدست بیاورید.

کلمات کلیدی خود را در URL مطلب، تگ عنوان، تگ alt در تصاویر، بدنه‌ی مطلب و … قرار دهید.

یادتان باشد از کلمات کلیدی مرتبط و موازی با مطلب در بدنه‌ی نوشته‌ استفاده کنید.

کلمات کلیدی مشابه را به صورت انکر تکست ( متن لینک شده) در داخل مطلب استفاده کنید. یعنی سعی کنید محتوای مرتبط بنویسید و آن را درون مطلب قرار دهید. همچنین کلمه‌ی کلیدی هدفتان را به صورت انکر تکست در مطالب مرتبط دیگر قرار دهید.

هدف شما باید کمیت همراه با کیفیت باشد. ربات‌های گوگل امروزه به الگوریتم‌هایی مجهز شده‌اند که به سادگی می‌توانند عبارات کلیدی مترادف با مطلب شما را تشخیص دهند. هرگز به شکل بی‌رویه کلمه‌ی کلیدی را تکرار نکنید و حتما از مترادف‌ها استفاده کنید. در طول مطلب از کلماتی استفاده کنید که بیشتر در مورد کلیت محتوا توضیح می‌دهد.

 

تکنیک دوم: هدف از تولید محتوا پاسخ به سوالات جستجوگر هاست:

شما لازم نیست یک نابغه‌ی فنی برای انجام فعالیت‌های سئویتان داشته باشید. همانند بسیاری از رشته‌های بازاریابی، تعداد کمی کاربر و جستجوگر می‌توانند راه طولانی شما برای نتیجه گرفتن در SEO را به‌پیمایید.

سئو بخش جدا ناپذیر تجارت الکترونیک - دی‌جی بازاریاب

لازم است به موضوعات از دید جستجوگران نگاه کنید:

  • آن‌ها به دنبال چه چیزی می‌گردند؟
  • مشکلات آن‌ها چیست و به دنبال مشاوره هستند یا آموزش و یا راه حل؟
  • آن‌ها مشاوره می‌خواهند یا قصد خرید چیز را دارند؟

جستجوگران همواره یکی از این سه هدف را دارند:

  • می‌خواهند چیزی یاد بگیرند
  • مشکلی دارند و به دنبال راه حلی برای آن می‌گردند
  • قصد خرید چیزی را دارند

هنگام جستجو و ارزیابی کلمات کلیدی به این موارد فکر کنید. آیا آن‌ها می‌خواهند با جستجوی این عبارت چیزی یاد بگیرند، یک راه حل برای مشکلشان پیدا کنند و یا به فکر خرید کردن هستند.

آن‌ها در جستجوی خود معمولا هدفشان را مشخص می‌کنند.

هنگامی که کار تولید محتوا را انجام می‌دهید دقیقا مطمئن شوید که آن‌ها به دنبال چه چیزی می‌گردند. برای مثال اگر جستجوی آن‌ها با کلمه‌ی “چگونه” شروع می‌شود احتمالا به دنبال یک مقاله‌ی آموزش هستند و شما نباید محتوایی در مورد فروش ایجاد کنید.

کار هایی که در سئوی سفید باید انجام دهید:

  • فکر کنید محتوای شما مانند پرسش و پاسخ است. کلمه‌ی کلیدی باید پرسش را مطرح کند و شما در مطلب به پاسخ دادن به آن بپردازید.
  • جستجوگر ها با داشتن یک منبع دیگر چیزی نمی‌خواهند.
  • در تگ تیتر و توضیحات متا در مورد آنچه که توضیخ داده‌اید به صورت واضح بنویسید.

و اما نکاتی در مورد سئو - دی‌جی بازاریاب

لازم است بدانید ارسال مطالب به گوگل تنها به شما کمک نمی‌کند. اگر مطالب شما در گوگل بازدیدی نداشته باشد گوگل مطلب شما را دوباره پایین خواهد کشید. گوگل می‌خواهد بهترین محتوا را به مخاطبانش عرضه کند.

تکنیک سوم: از گوگل در مورد چگونگی کسب اعتبار مطالبتان کمک بگیرید

به گوگل در مورد موضوع محتوایتان و رتبه دادن به آن کمک کنید. گوگل نیاز است بداند محتوای شما روایت کننده‌ی چه موضوعی است تا بتوانید آن را در صفحه‌ی درست نتجیه‌ی موتور جستجویش قرار دهید.

یکی از کار هایی که باید در وبسایت و محتوای خودتان انجام دهید استفاده از کلمات کلیدی در URL، تیتر، بدنه‌ی محتوا و … است.

یکی دیگر از این راه‌ها استفاده از لینک‌های داخلی به مطالبی است که در آن‌هم کلمه‌ی کلیدی هدف شما قرار داشته باشد.

در نتیجه باید گفت که گوگل ملاک‌های زیادی برای ارسال بازدید کننده به وب‌سایت‌ها دارد. مثلا کفیت و یا ارزش و اعتبار وب‌سایت شما. در گذشته ساخت لینک‌های زیاد به شما کمک می‌کرد اما در حال حاضر به شما لطمه خواهد زد.

بنابراین اگر کلمه‌ی لینک بیلدینگ را می‌شنوید روش‌های سیاه و سفید گذشته را فراموش کنید. روش این بازی به طور کلی عوض شده است. لینک بیلدینگ اصولی قدرت بسیاری دارد و می‌تواند به افزایش رتبه‌ی شما در موتور‌های جستجو کمک کنند. پاداش شما نیز دریافت ترافیک به سایت است.

به طور کلی هدف این کار ایجاد روابط است و به وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران کمک می‌کند تا از جذابیت مطلب خود هم آگاه شوند. البته توضیحات بیشتر در این مورد از حوصله‌ی بحث خارج است.

در نهایت باید گفت اگر شما از روش‌های سئوی سفید استفاده نکنید و سعی کنید با فعالیت‌های اسپم ترافیک سایت را افزایش دهید تنها حکم یک دزد را پیدا خواهید کرد. باید بدانید استفاده از روش‌های سئوی سفید یک راه مطمئن است. و این یک روش کاملا برد برد برای شما و جستجوگران است.

2 پاسخ به “سه تکنیک سئوی سفید که حتما باید بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *